НАЦІОНАЛЬНА СПІЛКА КОМПОЗИТОРІВ УКРАЇНИ

Новини

16.04.2024

ОБ"ЄДНАННЯ КОЛЕКТИВНОГО УПРАВЛІННЯ (ОКУ) "ОБЕРІГ" ЗАПРОШУЄ композиторів до співпраці з охорони авторських прав. »»»



03.04.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (березень 2024). Разом з усією нашою країною в складних умовах воєнного часу українські композитори невтомно продовжують свій шлях до перемоги. Шлях цей складний, сповнений важких втрат, про які ми завжди пам’ятаємо, але й не здаємося, завойовуючи все нові рубежі на мистецькому фронті. В березневі дні вся музична громадськість України згадувала  »»»



11.03.2024

ПРИВІТАННЯ КАРМЕЛЛІ ЦЕПКОЛЕНКО. Сердечно вітаємо нашу дорогу колегу, видатну українську композиторку, заслуженого діяча мистецтв України, професорку Кармеллу Цепколенко з визначною подією –  »»»



07.03.2024

Незважаючи на всі складнощі воєнного часу, до Правління НСКУ постійно продовжують надходити заяви від композиторів та музикознавців з проханням прийняти до лав Національної Спілки композиторів України. Нас радує ентузіазм молодих фахівців, які  »»»



03.03.2024

УКРАЇНСЬКІ КОМПОЗИТОРИ НА КУЛЬТУРНОМУ ФРОНТІ (лютий 2024). Українська сучасна музика різних жанрів у важкий військовий час продовжує виконувати свою патріотичну місію, залучаючи до скарбів національного мистецтва все ширші верстви слухачів як в Україні, так і за її межами. Вона звучить у багатьох концертних програмах на рівні з світовою класикою, що лише підкреслює її художню досконалість.  »»»



Всі новини »

КУШНІРУК ОЛЬГА ПАНАСІВНА

Музикознавець

Народилася 8.08.1967 у м. Луцьк Волинської області.
Музикознавець, педагог, музичний критик. Кандидат мистецтвознавства (1996). Стипендія Президента України молодим вченим (2000–2004). Член НСКУ (1998). Закінчила Львівську державну консерваторію ім. М. В. Лисенка (1991, теоретико-композиторський факультет, диплом з відзнакою; 1992 – фортепіанний факультет). Протягом 1992–1995 навчалася в аспірантурі Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського НАН України (науковий керівник А. Муха). У 1996 р. захистила кандидатську дисертацію “Риси імпресіонізму в українській музиці (джерела, прояви, тенденції розвитку)”.

Відтоді працює у відділі музикознавства ІМФЕ: 1996 – молодший науковий співробітник, 2000–03, з 2007 – науковий співробітник (брала участь у роботі над “Українською музичною енциклопедією” як відповідальний секретар 1-го і 2-го тт., перевиданням п’яти томів “Історії української музики” як науковий редактор 4-го т., “Енциклопедією сучасної України” як авторка статей). У 2003–2006 рр. навчалася у докторантурі при ІМФЕ НАНУ.

Водночас наукову роботу поєднує із педагогічною: 1994–2006 – викладачка Київського обласного училища культури та мистецтв (де також була учасницею багатьох концертів як солістка фортепіанного дуету, концертмейстер, ведуча), 1998–99 – старший викладач Київського Національного університету культури і мистецтв, 1999–2000 – Інституту театрального мистецтва ім. І. Карпенка-Карого.

У вересні 2004 р. за Tempus-програмою від Європейської Комісії перебувала в університеті м. Дарем (Велика Британія), де співпрацювала з проф. Дж. Дібблом (імпресіонізм в британській й українській музиці). Наукові зацікавлення пов’язані із дослідженням стильових процесів в українській музиці 20 ст. (зокрема, імпресіонізму). Як музичний критик висвітлює фестивальне й концертне життя Києва від середини 1990-х рр., аспекти творчості вітчизняних композиторів (О. Ґуґеля, М. Ковалінаса, Б. Фільц, Ю. Шевченка) і виконавців (О. Вострякова, О. Криси, Н. Матвієнко, А. Шкургана та ін.). Була учасницею понад 10 міжнародних наукових конференцій.
     


Основні публікації:

Книги:

Музична феєрія 1990-х. Статті, репортажі, інтерв’ю. – Луцьк, 2003

Упорядкування:

Стравинський та Україна. – К., 1996;
Антон Муха. Бібліографічний покажчик. – К., 2008;
Музична україністика: сучасний вимір. – К., 2008. – Вип. 4

Наукові статті у збірках:

Стравинський. Українські імпресіоністи. Стильові перегуки // Стравинський та Україна. – К., 1996;
Імпресіонізм в українській музиці // Мова і культура. 5-а Міжн. конференція. – К., 1997. – Т. ІV;
Епістолярна спадщина І. Рачинського // Матеріали до українського мистецтвознавства. – К., 2002. – Вип. 1;
До питання вивчення литовсько-українських музичних взаємин // Там само. – К., 2002. – Вип. 2;
Апорія стильової множинності (до питання полістилістики в українській музиці // Студії мистецтвознавчі. – К., 2003. – Ч. 4;
Пізній період творчості М. Лисенка в ракурсі синхронізму // Українське музикознавство. – К., 2003. – Вип. 32;
Фортепіанна музика // Історія української музики. – К., 2004. – Т. 5 (у співавт. з В. Клином);
Прояви мінімалізму у доробку Олександра Ґуґеля // Студії мистецтвознавчі. – К., 2005. – Ч. 2;
Діалогічність дихотомії неокласицизм – постмодернізм у творчості Богдани Фільц // Укр. мист-во. – К., 2005. – Вип. 6;

Статті у періодиці:

Український імпресіонізм // Музика. – 1995. – № 2;
Творець нових барв стилю української музики ХХ століття // Народна творчість та етнографія. – 1995. – № 4–6;
Марія Крушельницька представляє... // Art-line. – 1998. – № 5–6;
Бандуро моя, мальованая // Бандура (Нью-Йорк). – 2001. – № 75;
“Київ Музик Фест–13”: ракурс вокальний // Музика. – 2002. – № 6; Феномен Олега Криси // Культура і життя. – 2003. – 11 черв.;
Мріяв про тихі липи (до 150-річчя від дня народження О. Мишуги) // Українська культура. – 2003. – № 8;
Пісенна панорама визвольних змагань [рец. на кн. “Стрілецькі пісні”/ упоряд. О. Кузьменко] // Культура і життя. – 2007. – 23 травня

Контакти:
 
КУШНІРУК Ольга Панасівна
Київ-118,
вул.Кустанайська, 11, кв. 2
Тел.: (044) 462-09-29 (сл.)